Het jaarverslag 2018-2019 van Compassion

Compassion is ook in het afgelopen jaar gegroeid, blijkt uit ons jaarverslag 2018-2019 dat de we deze week publiceerden. Ondanks uitdagingen in de markt en innovatieve interne veranderingen, zagen we een groei van het aantal gesponsorde kinderen. In totaal krijgt nu 46.224 kinderen hulp via een sponsor in Nederland of België. Een groei van 2.036 kinderen. De inkomsten waren in het afgelopen boekjaar 21,9 miljoen euro. Van de uitgaven besteedden we 90,6% aan de doelstelling.

Dankbare verwondering
Directeur Nienke Westerbeek: “We kijken met dankbare verwondering terug op het afgelopen boekjaar. Het was een jaar met uitdagingen. Onder andere door onze keuze om organisch te veranderen naar een samensturende organisatie. Natuurlijk hebben we altijd de groei in het aantal gesponsorde kinderen en groei van fondsen voor ogen, omdat dat onze missie is. Er zijn nog zoveel miljoenen kinderen die geen mogelijkheden hebben om tot bloei te komen, dat we niet tevreden zijn voordat al die kinderen de kans krijgen om zich te ontwikkelen als de mensen die ze bedoeld zijn.

Maar groei in sponsors en fondsen is niet vanzelfsprekend en niet alles is maakbaar, dus dat we opnieuw meer kinderen en hun gezinnen hoop hebben kunnen geven, maakt ons erg dankbaar. Iets wat ik ook heel bijzonder vind , is dat er steeds weer mensen blijven opstaan die samen met ons een beweging willen vormen in de strijd tegen onrecht. Het meest zichtbare daarvan is de … mensen die dit jaar een Muskathlon deden en daarmee een extreem fysieke prestatie neerzetten naast een mooie fondswervingsdoelstelling. Dat is niet alleen mooi voor de resultaten, maar ook bijzonder omdat al deze mensen een hart hebben voor kinderen die niet voor zichzelf kunnen spreken.”