055 599 44 22
maandag: 10:00 – 17.00 uur
dinsdag – vrijdag: 8.30 – 17.00 uur
whatsapp: 06 40 33 53 68
info@compassion.nl
Je krijgt binnen 4 werkdagen een reactie.
Contact
Adres & Route
Zwaansprengweg 20
7322 BE Apeldoorn
Routebeschrijving
Hieronder vind je de meest gestelde vragen over MyCompassion.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Sponsor je als bedrijf, kerk, school, groep of andere organisatie dan werkt het soms net een beetje anders.
Als dat zo is dan staat dat in onderstaande antwoorden uitgelegd.
Het probleem wordt veroorzaakt door je browser. Gebruik bij voorkeur een recente versie van Chrome, Firefox of Safari. Eventueel kan Microsoft Edge ook. Internet Explorer en oudere versies van hiervoor genoemde browsers geven soms problemen.
Sponsor je meer kinderen dan is er een overzichtspagina met al je sponsorkinderen, waar de kinderen per drie naast elkaar staan. Klik je op een sponsorkind dan kom je in de detailpagina van dat sponsorkind.
Staat boven de foto van je sponsorkind de tekst ‘Terug naar het overzicht’? Klik daarop en je komt op de pagina met alle sponsorkinderen.
Als je een mobiel of tablet gebruikt zijn er twee mogelijkheden:
Werken bovenstaande oplossingen niet of krijg je nog steeds niet alle sponsorkinderen in beeld, neem dan contact met ons op.
Nadat je van ons te horen hebt gekregen dat je sponsorkind uit het project is, heb je nog 10 weken om een laatste brief te schrijven of een gift te geven. Zolang blijft het sponsorkind ook op MyCompassion staan.
Staat er een andere naam van je sponsorkind op MyCompassion dan je gewend bent? Dat komt doordat we vanaf 2020 in onze communicatie de roepnaam van je sponsorkind gebruiken. Dit doen we omdat uit onderzoek blijkt dat we op deze manier je sponsorkind nog beter kunnen beschermen. De roepnaam kan afwijken van de volledige naam van je sponsorkind. In sommige culturen kan deze zelfs compleet anders zijn. Vergelijk in Nederland een kind dat doopnamen heeft en niet eens een deel van de doopnamen in de roepnaam terug komt.
Het kan heel goed zijn dat op MyCompassion een recentere foto staat dan die bij jou thuis op het prikbord hangt of in een lijstje op de kast staat. We versturen de nieuwe foto’s namelijk niet direct, maar sparen ze (in verband met efficiency en kosten) op en sturen ze vier keer per jaar in een grote partij met de post.
Er wordt één keer per twee jaar een nieuwe foto van je sponsorkind gemaakt en met je gedeeld.
Heel soms gaat er in de administratie van een project iets mis. Heb je echt het idee dat het niet een foto van jouw sponsorkind is of lijkt het een meisje, terwijl je sponsorkind een jongen is, laat het ons dan in ieder geval weten. We zoeken het graag voor je uit.
Als je (met de linkermuisknop) klikt op een foto dan opent er een nieuw tabblad. Gebruik de functionaliteit van het apparaat en/of de browser om de foto vervolgens op te slaan en te printen. In Google Chrome en Microsoft Edge/Explorer kun je bijvoorbeeld met een rechtermuisklik de foto opslaan op je computer.
Werkt het niet? Ververs dan eerst de pagina (bijvoorbeeld via F5). Als het goed is opent er nu wel een nieuw tabblad met de foto. Werkt het nog steeds niet? Laat het ons dan weten.
De biografie is een pdf-document. Om die te openen en te lezen heb je pdf-reader software nodig. Heb je deze niet op je computer staan dan kun je bijvoorbeeld de Adobe Reader downloaden.
Heb je een pdf-reader geïnstalleerd, maar opent de computer het document standaard in een ander programma (bijvoorbeeld Notepad)? Klink met je rechtermuisknop op het bestand, klik ‘Open met’ en kies of zoek de pdf-reader.
Ga naar my.compassion.nl en vul je e-mailadres en het door jezelf gekozen wachtwoord in. Je hebt je sponsornummer hiervoor niet nodig.
Schrijf je altijd al online, maar nog nooit via MyCompassion, dan moet je je eerst registreren. De inlog met je e-mailadres en sponsornummer werkt niet op MyCompassion. Registreren kan op het inlogscherm via ‘Ik heb nog geen MyCompassion inlog’.
Ga maar my.compassion.nl en klik onder het inlogformulier op ‘Ik heb nog geen MyCompassion inlog’. Vul in het volgende scherm het e-mailadres in waarmee je bij Compassion Nederland bekend bent. Je ontvangt een e-mail met een persoonlijke link. Klik op deze link en maak een zelfgekozen wachtwoord aan.
Voortaan kun je met dit mailadres en wachtwoord inloggen op MyCompassion.
Nee, om te schrijven via MyCompassion moet je eerst een account aanmaken. De inlog met je e-mailadres en sponsornummer werkt niet op MyCompassion. Registreren kan op het inlogscherm via ‘Ik heb nog geen MyCompassion inlog’.
Ben je je wachtwoord vergeten dan vraag je eenvoudig een nieuw wachtwoord aan. Ga naar my.compassion.nl en klik onder het inlogformulier op de link ‘Wachtwoord vergeten?’ Je krijgt dan een e-mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen. LET OP: klik binnen 24 uur op de link in deze e-mail, anders is de link verlopen.
Schrijf je altijd al online, maar nog nooit via MyCompassion, dan moet je je eerst registreren. De inlog met je e-mailadres en sponsornummer werkt niet op MyCompassion. Registreren kan op het inlogscherm via ‘Ik heb nog geen MyCompassion inlog’.
LET OP, de link in een e-mail voor het aanmaken van een inlog of wachtwoord is maar 24 uur geldig in verband met veiligheid. Als een link is verlopen vraag dan altijd een nieuw wachtwoord aan. Ga naar my.compassion.nl en klik onder het inlogformulier op de link ‘Wachtwoord vergeten? Je krijgt dan een e-mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Klik binnen 24 uur op deze link en maak je wachtwoord aan.
Heb je bij het aanmaken van een account of het opnieuw aanvragen van je wachtwoord geen e-mail ontvangen met een persoonlijke link? Check dan eerst of je geen typfout hebt gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres en vervolgens of de e-mail niet in je spammap of map met ongewenste e-mail is terecht gekomen.
Staat er geen e-mail in je spammap, neem dan contact met ons op.
Staat er op MyCompassion een regio waar je sponsorkind woont en niet de plaatsnaam die je gewend bent? Dat komt doordat we vanaf 2020 in onze communicatie geen plaatsnamen maar regio’s gebruiken om aan te geven waar je sponsorkind ongeveer woont. Dit doen we omdat uit onderzoek blijkt dat we op deze manier sponsorkinderen nog beter kunnen beschermen. Soms heeft een stad dezelfde naam als de regio. Als je dan de naam van de regio/stad ziet staan, kan het heel goed zijn dat je sponsorkind niet in de stad woont, maar in een heel afgelegen dorpje in de regio.
Om dezelfde reden is de punt op de kaart bij benadering op basis van afgeronde coördinaten. Hierdoor kan het voorkomen dat aan de kust of bij oevers de regio in de zee of een groot meer lijkt te liggen. Krijg je een wereldkaart in beeld waarin je niet kunt inzoomen dan is het even heel druk op MyCompassion. We werken nog aan een oplossing.
Alle informatie over je sponsorkind en het project komt uit een Engelstalig systeem. Wij kunnen daar niet zelf vertalingen in doorvoeren. We weten dat dit niet altijd goed gaat en werken eraan dit te verbeteren.
Staat er echt onzin of kun je niet lezen wat er staat, dan kun je dat natuurlijk altijd aan ons doorgeven.
Het aantal inwoners is soms van een dorp of kleine stad in de buurt, soms van een miljoenenstad of van de sloppenwijk bij die stad, dat ligt er maar net aan wat de projectmedewerkers in hun omgeving logisch vinden om in te vullen. Het gaat in ieder geval om de directe omgeving van je sponsorkind en geeft een beeld van de wereld en buurt waarin het leeft.
De projectinformatie geeft een beeld van de omgeving waarin je sponsorkind leeft. Daarom hebben we het over de meest gesproken taal en ook de huizen in de omgeving zijn overwegend van het materiaal gemaakt zoals het in MyCompassion staat beschreven. Het kan zeker zo zijn dat het huisje waar je sponsorkind in woont niet een golfplaten dakje heeft, maar van riet of dat de vloer wel bedekt is met planken. Heeft het van een familiegift net een stenen huisje kunnen bouwen dan is die informatie niet (direct) in MyCompassion beschikbaar. De brieven van je sponsorkind geven altijd meer gedetailleerde en meer recente informatie over zijn of haar levensomstandigheden.
Op dit moment kunnen we in MyCompassion maar één bankrekening tonen. Maak je gebruik van meer rekeningnummers, bijvoorbeeld voor het maandelijks overmaken van je sponsoring en het eenmalig bijdragen aan een fonds of het geven van een verjaardagsgift aan je sponsorkind? We laten op MyCompassion het laatst bij ons bekende rekeningnummer zien.
Vragen over andere bankrekeningen kun je via telefoon, e-mail of chat aan ons stellen. We hopen in de toekomst de mogelijkheid voor meerdere bankrekeningen toe te voegen aan MyCompassion.
Hoe handig dat je voor het inloggen je sponsornummer niet meer nodig hebt? En dat de brieven bijna direct bij de Verzonden post staan? Bovendien hebben we een aantal mooie nieuwe dingen toegevoegd die jullie de afgelopen tijd aan ons hebben doorgegeven. Niet alle wensen konden we op de bestaande website realiseren, maar wel meenemen bij de ontwikkeling van MyCompassion. Nieuwsgierig? Hier vindt je de belangrijkste nieuwe functionaliteiten.
De regels zijn niet in alle landen hetzelfde en daarom zijn sommige soorten briefpapier en kaarten niet in alle landen beschikbaar. Als je eenzelfde kaart of brief naar meer sponsorkinderen tegelijk wil sturen, maar de gekozen kaart of briefpapier is voor één van de kinderen niet beschikbaar dan geeft MyCompassion een melding.
Het controleren van de spelling wordt niet door MyCompassion, maar door jouw systeem/apparaat gedaan op basis van de ingestelde taal. MyCompassion kan die instellingen van jouw systeem niet zien of gebruiken. Wil je geen spellingmeldingen terwijl je in het Engels schrijft, zorg dan dat er een Engelse spellingscontrole op je systeem/apparaat staat en de taalinstelling juist is.
Om een brief of kaart te bewaren, moest je voorheen een pdf downloaden voordat op de button Verzenden klikte anders was je deze kwijt. Nu kun je wanneer je maar wilt al je online geschreven brieven en kaarten terugvinden op de kindpagina onder het kopje ‘Verzonden post’. Wil je ze ook op je eigen systeem bewaren dan kun je de bestanden daar openen en opslaan op je eigen apparaat.
Voorheen stuurden we een e-mail ter bevestiging dat je brief of kaart van de website was doorgestuurd naar ons systeem. In MyCompassion is je brief binnen enkele minuten beschikbaar op de kindpagina onder het kopje ‘Verzonden post’. Dat is ook het ‘bewijs’ dat de brief wordt doorgestuurd naar ons kantoor in het land van je sponsorkind. Heb je in het Nederlands geschreven dan wordt de brief of kaart natuurlijk eerst nog even vertaald door een van onze vertaalambassadeurs, voordat we hem doorsturen.
Heb je net geschreven en staat je brief nog niet onder ‘Verzonden post’ klik dan op de refresh button met de twee pijltjes.
Een brief of kaart staat niet direct in MyCompassion. Het duurt enkele minuten voordat kaarten en brieven die je net hebt geschreven bij je verzonden post komen te staan. Heb je net geschreven en staat je brief nog niet onder ‘Verzonden post’ klik dan op de refresh button met de twee pijltjes. Wanneer het wat drukker is, zoals rond kerst, kan dit langer duren.
Brieven zijn pdf-documenten. Om die te openen en te lezen heb je pdf-reader software nodig. Heb je deze niet op je computer staan dan kun je bijvoorbeeld de Adobe Reader downloaden.
Heb je een pdf-reader geïnstalleerd, maar opent de computer het document standaard in een ander programma (bijvoorbeeld Notepad)? Klink met je rechtermuisknop op het bestand, klik ‘Open met’ en kies of zoek de pdf-reader.
Als er een nieuwe brief van je sponsorkind is dan stuurt ons systeem een mailtje met de melding dat er een brief voor je klaar staat in MyCompassion. Klik op de link in de mail en je komt op de pagina van je sponsorkind. Heb je meer sponsorkinderen dan klik je eerst in het overzicht op de naam van het sponsorkind van wie je de brief gekregen hebt. Scroll naar beneden naar ‘Ontvangen post’ en daar staat de nieuwste brief bovenaan. Staat de nieuwe brief er niet bij, klik dan op de refresh button met de twee pijltjes.
Heb je nog geen MyCompassion inlog? Maak er dan eerst een aan door onderstaande stappen te volgen:
Heb je wel een account, maar krijg je geen melding via e-mail als er een nieuwe brief van je sponsorkind klaar staat op MyCompassion? Dan kan het zijn dat je je in het verleden hebt afgemeld voor e-mails via ons mailsysteem. Meld je hier aan voor de sponsormail en we kunnen je weer e-mails sturen.
In MyCompassion staan nu de online brieven en kaarten die je de afgelopen 12 maanden aan je sponsorkind hebt verstuurd. De brieven die je per post naar ons kantoor hebt gestuurd staan er (nog) niet bij.
Als je de eerste keer inlogt in MyCompassion krijg je de vraag of je de brieven van je sponsorkind via de post wilt ontvangen of alleen per e-mail. Wanneer je daar kiest voor via de post dan krijg je een e-mail notificatie met een link naar de brief op MyCompassion en afhankelijk van de drukte en bezetting op onze administratie en postverwerking valt de brief onder normale omstandigheden binnen 1 of 2 weken op je deurmat.
Wil je de brieven niet meer op je deurmat en alleen de notificatie via e-mail? Je kunt je voorkeur op ieder moment aanpassen op de pagina Mijn gegevens. Je helpt ons een steentje bij te dragen aan duurzaamheid.
In MyCompassion staat nu de post van je sponsorkind van de afgelopen 24 maanden. We denken nog na over het maken van een brievenarchief, zodat je thuis niets meer hoeft te printen en je alle brieven van je sponsorkind kunt bekijken en downloaden.
Brieven van voor 2018 komen niet in MyCompassion, omdat eerdere brieven niet digitaal beschikbaar zijn.
Heb je net een e-mail gekregen met de melding dat er een brief van je sponsorkind voor je klaar staat op MyCompassion, maar staat de brief niet onder ‘Ontvangen post’, klik dan op de refresh button met de twee pijltjes.
Helaas is het nog niet mogelijk om al je gegevens via MyCompassion aan te passen. Klopt je naam niet, is je geboortedatum niet (goed) ingevuld of wil je een nieuw telefoonnummer of e-mailadres aan ons doorgeven? In de toekomst kan dat via MyCompassion, gebruik nu nog de formulieren op onze website.
Natuurlijk kun je tijdens kantooruren ook de chat-functie van MyCompassion gebruiken.
Als je naar België, Duitsland of Nederland verhuist dan kun je de adreswijziging doorgeven via MyCompassion. Verhuis je naar een ander land, geef het dan door via het formulier op onze contactpagina.
Bij het wijzigen van je adres via MyCompassion kun je aangeven vanaf welke datum de adreswijziging in moet gaan. Ons systeem zorgt er dan voor dat de wijziging op de door jouw aangegeven datum wordt doorgevoerd en we eventuele post vanaf dat moment bezorgen op het nieuwe adres.
Op dit moment kunnen we in MyCompassion maar één bankrekening tonen. Maak je gebruik van meer rekeningnummers, bijvoorbeeld voor het maandelijks overmaken van je sponsoring en het eenmalig bijdragen aan een fonds of het geven van een verjaardagsgift aan je sponsorkind? We laten op MyCompassion het laatst bij ons bekende rekeningnummer zien.
Vragen over andere bankrekeningen kun je via telefoon, e-mail of chat aan ons stellen. We hopen in de toekomst de mogelijkheid voor meerdere bankrekeningen toe te voegen aan MyCompassion.
Op dit moment bouwen we nog aan de functionaliteit voor de pagina Mijn giften.
Het is de bedoeling dat je binnenkort op Mijn giften de sponsoringen en giften terugvindt, die je met Compassion hebt afgesproken. Je hebt zo een duidelijk overzicht voor hoeveel sponsorkinderen welk bedrag je iedere maand of jaarlijks betaalt, of je aan ieder kind een verjaardagsgift geeft en of je een automatische incasso hebt afgegeven voor bijvoorbeeld een kerstgift of een ander Compassion-fonds.
Daarnaast geven we een overzicht van de ‘losse’ giften, bijvoorbeeld wanneer je eenmalig een gezinsgift of een gift voor noodhulp hebt gegeven.
Op termijn willen we je hier ook een mooi overzicht voor je belastingaangifte geven.