Er was een tijd dat ik overal inlogde met m’n Facebook-account. Toen we nog niet wisten dat social media social media was en wat je er precies mee kon. Dat was ook in de tijd dat ik nog dacht dat goede content gratis was en ik niet doorhad dat als iets gratis is, ik degene ben waaraan geld wordt verdiend (want uiteindelijk betaalt altijd iemand).

Lastige wet
De AVG is best een lastige wet voor organisaties als Compassion, maar we zijn er ook blij mee. Het zou niet direct onze prioriteit hebben, want het liefst werken we aan onze missie: het bevrijden van kinderen uit armoede in Jezus’ naam. Maar als de wet je dwingt, dan doe je het ook goed. En het is ook goed dat je als relatie van Compassion weet dat wij uiterst zorgvuldig met je gegevens omgaan. Wil je meer weten, klik dan op onderstaande button (ja, dat is echt heel leesbaar!).


Online campagnes
Wat we wel doen als Compassion (en veel andere organisaties en bedrijven) is via Facebook onze campagnes onder de aandacht brengen en wie dat precies te zien krijgt, hangt af van jouw instellingen op Facebook en andere sites en degenen met wie jij bevriend bent. Dus als jij of zij dat niet willen, moet je zelf die instellingen veranderen.

Wij zouden ervoor kunnen kiezen dat niet te doen, maar het is nog steeds een goede en relatief goedkope manier om mensen te bereiken met de vraag of ze willen meedoen om zoveel mogelijk kinderen hoop op een ander leven te geven.

Niet zonder jouw toestemming
Je mag van ons verwachten dat we niet zonder jouw toestemming gegevens delen en wij verwachten van jou dat je zelf zorgvuldig omgaat met jouw instellingen op social media. En mocht je nog vragen of hulp nodig hebben, dan weet je ons te vinden!



Nienke Westerbeek
Directeur Compassion Nederland