Het jaarverslag 2016-2017 van Compassion

Compassion is ook in het afgelopen jaar flink gegroeid, blijkt uit het jaarverslag 201/2017 dat deze week gepubliceerd is. Ondanks flinke uitdagingen die we het afgelopen jaar hadden, groeide het aantal gesponsorde kinderen met 1.427 tot 42.979 kinderen die hulp krijgen via een Nederlandse sponsor. De inkomsten waren in het afgelopen boekjaar 20 miljoen euro. Van de uitgaven besteedden we 91,7% aan de doelstelling.

Meer dan dankbaar
Directeur Nienke Westerbeek: “Het afgelopen boekjaar kende extreme uitdagingen. De zwaarste hiervan was het nieuws dat onze projecten in India moesten sluiten. We zijn erg blij dat ongeveer de helft van de kerken waarmee we samenwerkten in India, het werk met de kinderen heeft doorgezet.
We mochten dit jaar wederom positief afsluiten en dat betekent concreet dat 1.427 meer kinderen dan vorig jaar geholpen worden via een Nederlandse sponsor. Als we naar de cijfers van het afgelopen jaar kijken, zijn we meer dan dankbaar.”

“We vinden het belangrijk om een zo hoog mogelijk percentage van onze uitgaven aan de doelstelling te besteden. Dit geld wordt ons toevertrouwd door onze trouwe achterban en daarmee willen we zo verantwoordelijk mogelijk omgaan. Met elke euro die naar de Compassion-projecten kan, wordt zoveel goeds gedaan dat we daar continu onze focus op hebben.”