Het jaarverslag 2017-2018 van Compassion

Compassion is ook in het afgelopen jaar gegroeid, blijkt uit haar jaarverslag 2017/2018 dat we deze week publiceerden. Ondanks flinke uitdagingen die we het afgelopen jaar hadden, groeide het aantal gesponsorde kinderen met 1.209 tot 44.188 kinderen die hulp krijgen via een Nederlandse sponsor. De inkomsten van de stichting waren in het afgelopen boekjaar 21 miljoen euro. Van de uitgaven besteedden we 90,5% aan de doelstelling.

Meer dan dankbaar
Directeur Nienke Westerbeek: “We zijn meer dan dankbaar als we terugkijken op het afgelopen boekjaar. Er zijn weer meer kinderen gesponsord dan vorig jaar en er zijn weer meer mensen opgestaan die meer willen doen dan alleen sponsoren. Zij vormen samen een beweging in deze strijd tegen onrecht.
Ondanks dat we uiteraard ook onze tegenslagen hadden, mochten we dit jaar wederom positief afsluiten en dat betekent concreet dat 1.209 meer kinderen dan vorig jaar geholpen worden via een Nederlandse sponsor. Daarnaast hebben we geïnvesteerd in onze cultuur zodat we een stevige, innovatieve en open organisatie kunnen zijn die leert van haar eigen fouten en gericht is op de ander en op groei. Een organisatie die samen met relaties en ambassadeurs kansen ziet om het licht van het Koninkrijk voor kinderen in armoede steeds opnieuw te laten doorbreken.”

“We vinden het belangrijk om een zo hoog mogelijk percentage van onze uitgaven aan de doelstelling te besteden. Dit geld wordt ons toevertrouwd door onze achterban en daarmee willen we heel verantwoordelijk omgaan. Met elke euro die naar de Compassion-projecten kan, wordt zoveel goeds gedaan, dat we daar continu onze focus op hebben.”