Compassion als ‘beschermer’

De merkpersoonlijkheid van Compassion is gelijk aan het archetype (storytelling): ‘de beschermer’. Dit archetype kenmerkt zich door hulp, verbondenheid, sfeer en harmonie. Mensen staan bij dit archetype centraal. De beschermer zegt: “Heb je naaste lief.” Zij spreekt bij haar publiek het verlangen aan om anderen te kunnen beschermen tegen ongeluk of kwaad en belooft dat ze je helpt bij je eigen ontwikkeling: jij hebt een missie, je maakt deel uit van een groter geheel. Deze persoonlijkheid spreekt door zowel onze tekstuele als visuele profilering heen.

Hoe het begon:
de roots van Compassion

Compassion begon in 1952 in Korea
met de droom van één man:
de Amerikaanse evangelist
Everett Swanson.

Lees meer  

Brandbook professionals & ambassadeurs

Compassion is een beweging tegen armoede en ontwikkelt veel middelen die communiceren wat we doen. Deze middelen worden ontwikkeld door professionele partners van Compassion, maar ook door onze ambassadeurs. We hebben daarom twee verschillende ‘merk documenten’. Een versie voor onze professionele partners en eentje voor de ambassadeurs. Met deze merkdocumenten willen we de uitstraling naar buiten toe enigszins regisseren, zodat zij recht doet aan de missie van Compassion en de kracht van de beweging.

Goed om te weten:
wat we doen

Kinderen bevrijden van armoede
in Jezus’ naam

Lees meer  

Logo package Compassion

logos compassion


Logo 25 jaar Compassion

Goed om je te verdiepen: Compassion blogs

Lees de verhalen uit het veld,
om zo gevoel te krijgen bij de missie
en doelgroepen van Compassion

Lees meer  

Skippy package Compassion

skippy icoon compassion

Onze tone-of-voice

Om gevoel te krijgen bij de tone-of-voice
die past bij Compassion, raden we je aan
de recente films te kijken die we hebben gemaakt!

Compassion YouTube kanaal  

Iconen package Compassion

iconen pakket Compassion

Iconen package strategische doelen